Tuesday, February 2, 2016

Shutterstock

Lulus exam shutterstock. 50/50 je. Tak dapat markah penuh. 

Aku rasa minat fotography aku sekarang ni dah banyak tertumpu kepada stock photo je. Nak shoot landscape pun masa dah tak berapa mengizinkan. Lagipun stock photo ni boleh generate income. USD lagi tau tak. 

Aku serius dengan stock photo ni sejak April 2014. Sampai hari ni dah dekat 2 tahun. Mula-mula submit pada Dreamstime, pas tu Fotolia dan beberapa stock agencies lagi. 

Shutterstock....hahahaha...nak lulus exam dia punya la seksa. Sampai aku give up beberapa kali. Lepas 7 kali hantar application baru lulus. Itupun 50/50 je. Lulus cukup makan je. Tak pe la, janji lulus, dah boleh start submit gambar. Lulus exam 15/1/2016........sehinga sekarang dah USD6 dalam tangan. boleh la makan kecil-kecilan dulu bagi amatur macam aku ni. 

Hari pertama lulus exam pun aku dah buat sale. Dapat la lima posen. 


No comments:

Post a Comment