Wednesday, February 3, 2016

Sale in Fotolia

Aku shoot gambar ni secara tak sengaja di construction site Masjid Raja Haji Fi Sabilillah, Cyberjaya. 

Aku berenti tepi jalan Mersing ke Felda Nitar, Saja je try shoot gamba kelapa sawit. Tak pernah try upload gamba pokok..... sekali tengok laku la pulak. 


Ini adalah screenshoot email dari Fotolia memberitahu ada orang download image aku dan tabung aku bertambah lagi 27sen. Tak de la banyak kan, tapi percaya atau tak....stock photo boleh jadi pandapatan pasif. Sekali upload dan selagi ada orang berkenan dan beli gamba ni, boleh la dapat duit. USD beb!

Dua gambar yang aku kongsikan diatas, adalah diantara gambar aku yang paling banyak laku di Fotolia. Laku dalam pelbagai harga la, bukan hanya sekadar 27 sen. Bergantung kepada saiz yang di download oleh pembeli. 

Aku sebenarnya pun tak tau apa istimewa kedua-dua gambar ni. Pada aku biasa je. Mungkin ada sesuatu pada pembeli kot........ Aku upload je...cargas!

Selamat mengupload!

No comments:

Post a Comment